Event med spa och matupplevelser

Nu kommer fortsättningen ifrån Bloggarna i city, finns ju så mycket att berätta så delade upp inläggen lite. När vi hade ätit klart vår trerätterslunch på Stadshuskällaren tog vi en taxi till hotellet vi skulle övernatta på. Sjuklingarna jag och Aja med andra ord fick dela rum och vi möttes av ett mysigt hotellrum, fräscht och med badkar den punkten är en av mina viktigaste när jag bokar hotell.

Vi checkade in på vårt rum på Clarion Stockholm på söder, tog en snabb kik i lite goodies som vi möttes av på rummet och slängde direkt på oss bikinin och morgonrock. Vi hade inbokad tid på Element Spa hela gänget. Såg så fram emot det, vatten och värme är ju mina favoriter, vi fick ett reserverat rum med sällskapsdel och egen bastu. Mysigt och sitta därinne ostört, dricka fruktvatten och äta frukt och värma sig i bastun. Nästan direkt hoppade vi ner i vattnet som i min smak var alldeles för kallt för att uppfylla den behagliga temperatur som jag vill ha på ett spa, blev istället att jag spände mig för att jag frös så gick upp ganska snabbt och spenderade resten av tiden i bastun istället.

element spa

Foto: Rönnlunds Foto

Efter spa:t gick vi tillbaka till rummet för lite piff i lugn och ro innan vi skulle mötas upp i Jessica och Nettans svit, alltså vilken svit nedervåning med köksdel, soffgrupp och stort bord med konferansmöjligheter. Utöver det fanns det även en trapp till övervåningen med badkar, balkong, toalett, dusch och sovrum. Vi var några av oss som stannade kvar när de flesta gick och la sig för ett dopp, det kan man ju inte bara låta gå till spilla när det står där framför näsan.

smakboxen

Vi bjöds på gottesaker ifrån Smakboxen

Grisarna var mina favoriter, väldigt goda. Eftersom den ena värdinnan fyllt 30 dagarna innan så stämde vi ut i skönsång hela gänget och presenter till dem båda. Nettan fick en Klong vas och Jessica en Lexingtonburk.

Förmingel med Jenny

Armband ifrån Line by Evany , love it enkelt men livar upp.

prisvärt bubbel

Prisvärt bubbel

gerbera porslin

Porslin ifrån Gerbera design, jag hade inte stött på det tidigare men gillar det. Fina färger och former.

Innan middagen som vi senare skulle äta på hotellet fick vi massa tid i sviten för snack och lite vinstregn och mer häng skönt med gott om tid. Vinstbordet innehöll massa feelgoodgrejer.

yves rocher

Bakboxen ¨Dejtboxen ¨ Yarnmail ¨Smakbox ¨Sistema ¨ 8design ¨Le Creuset ¨
Linebyevanys ¨ Design4rooms ¨ Designfood ¨ Rönnlundsfoto
Denzelofsweden ¨ Hamonoya ¨

Middagen åt vi på hotellet Eatery Social där möts Syd- och Centralamerika med Södermalm. Skönt häng skulle jag säga där man kan trilla in likaväl i jeans o sneakers som mer uppklätt. Restaurangen är så mycket mer än en taqueria där du som hotellgäst, Stockholmare och inrest bjuds in till en social mötesplats.

Att Eatery Social finns i Skanstull är ingen slump – Eatery Social passar som handen i handsken i stadsdelen som kännetecknas av internationella influenser som blandas med spännande design, musik och gastronomiska upplevelser. Innan maten serverades fick vi oss en varm liten shot skulle jag beskriva det som, en stark rackare, en matiga alltså ingen med alkohol i den hade som uppgift att sätta fart på allt innan maten serverades. Kul med lite nytt!

eatery social

restaurang nära clarion sign

margerita

skarmavbild-2016-10-25-kl-20-29-43

restaurang söder

boggarna i city

Maten då?

De var en sann upplevelse för mig och jag tror även många andra. Vi frågade om det var start och fick till svar nja inte så farligt. Alltså jag bokstavligen höll på att brinna upp, bokstavligen! Herregud, jag tror jag säkert drack två liter vatten under middagen. Men jag gillar upplevelsen att testa och jag kan tillägga att jag är ganska känslig mot starkt, många andra föll det alldeles lagom med hetta. Vi åt under närmre tre timmar och tiden bara rusade iväg som alltid när vi ses. Efter middagen blev det ännu lite mingel uppe i sviten och sen stannade jag och några andra kvar för ett kvällsbad, ljuvligt. Strax innan två kom vi i säng och vaknade av oss själva innan frukosten. Så här i efterhand kanske man inte ska vara vaken och ha för roligt när man är sjuk men det var det värt. Vi åkte hemåt istället för våra tidigare planer då vi kände att vi var alldeles för rossliga och halsen hade börjat smärta ingen. Skönt att komma hem och bli ordentligt ompysslad. Jag somnade direkt och vaknade inte förrän 17.30 på kvällen något bättre!

skarmavbild-2016-10-25-kl-20-31-33

Maria har lagt upp ett klipp på youtube ni kan kika på

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )